saya berdukacita

salam semua sahabat sebangsa sesaudara saudara seislamku
pada hari ini saya amat berduka di atas kekalahan umno dan barisan nasional.mungkin ramai yang di luar sana bergelak ketawa di atas keputusan pru 14 pada 9 mei 2018 yang lalu,dan ade juga yang sedang bersedih ketika ini.tujuan saya menulis kerana saya masih sayangkan lagi kerajaan barisan nasional walaupun banyak berbeda pendapat dengan sahabat 2 yang lain.sukar juga menerima kekalahan pada masa ini kerana masih memikirkan dimanakah perjuangan agama bangsa dan negara oleh pemerintahan pakatan harapan yang akan diterajui selama 5 tahun bermula pada hari ini 10 mei 2018.keadaan masa kini melayu sedang di pecahbelahkan oleh orang 2 tertentu.hanya ugama islam sahaja dapat menyatukan kembali bangsa melayu ini.apepun keputusan pilihanraya buat masa ini kerajaan pakatan harapan dan pembangkang barisan nasional hendaklah bersama meneruskan matlamat bagi membawa malaysia maju seiring dengan pertumbuhan ekonomi dunia.
selama ini saya amat bersyukur agama dan bangsa kita di jaga.ekonomi,pendidikan,adat,tempat tinggal buat bangsa melayu dan bangsa lain pun telah dijaga oleh kerajaan barisan nasional.kronologi kekalahan bn mungkin disebabkan antara nya gst dan sikap seorang pemimpin.bagi saya gst juga adalah salah satu cara kerajaan barisan menampung hutang negara dan gst juga amat adil bagi orang yang kaya dan miskin, orang melayu sebenarnya lemah dalam pemahaman ini.saya meminta maaf jika anda semua tidak bersetuju dengan pemahaman saya.bukan kata saya ini orang yang senang sahabat 2 semua.saya tidak akan bercakap panjang tentang perkara ini kerana ade juga sensitif nya.jadi pikir pikirkanlah siapa dalang yang sebenarnya dalam kejatuhan barisan nasional.dan bagi saya dato seri najib tun razak adalah mangsa keadaan seoang pemimpin yang ditinggalkan hutang 2 negara dan die terpaksa menghadapi semua ini.apepun tahniah buat kerajaan baru dan saya berharap agar anak 2 cucu bangsa dan agama akan dijaga dengan baik.
dan saya sekali akan terus menyokong umno dan barisan nasional bagi orang melayu dan agama di masa akan datang.
sekian amir kattni.
melayu takkan hilang di dunia.
tanah melayu...

Comments

Popular posts from this blog

Air terjun takah tinggi Taman Negara endau Rompin selai johor

Event at Boraombak Marina Putrajaya

Sunrise putrajaya