Simfoni lake klcc sunrise

Simfoni lake klcc

Alhamdulillah moment pada pagi tu.tapi nak cerita sedikit tentang masalah saya pada gambar ni.kalau tgk level reflection pokok pada belah kiri tu dan flare lampu terkeluar cahaya panjang tu nampak macam tak cun sebab ape?tetapi masalah tu boleh diperbetulkan di dalam processing dan saya hanya membiarkannya kerana ingin berkongsi masalah ini.perkara ini terjadi kerana saya tidak membersihkan lens sebelum memulakan rakaman.saya juga tidak mengesyorkan para user canon yang mahu menceburi bidang landscape ni membeli lens apsc lens 10-18 is.sebab dalam setahun lebih saya menggunakan lens ni bersama body canon 7d sharpness die kurang sedikit dan flare die pun kurang cantik macam gambar bintang dalam bendera malaysia tu.mungkin perbezaan blade dan coating kaca di dalam lens .dan saya pernah memakai lens 10-22 efs dahulu selama setahun di body canon 50 d.sharpness dan warna die amat berbeda sekali (y).benarlah pepatah mengatakan barang kamera yang mahal dan baik akan menghasilkan gambar yang baik.tetapi terpulang juga kepada sesorang jika pandai dan tak pandai menggunakannya.

Sekadar perkongsian dari amba yang masih kurang ilmu didada.

Just hobby indahnya warna cahaya ciptaan ilahi.

Kamera canon 7d
Lens 10-18 is
Filter nil
Manual bracketting/multiple.exposure
Luminosity masking digital blending ezham shafiq.
Adobe cc

Email amirkattni@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

Air terjun takah tinggi Taman Negara endau Rompin selai johor

Event at Boraombak Marina Putrajaya

Sunrise putrajaya