Masjid Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur Malaysia

Masjid wilayah kuala lumpur


Takde ape nak di cerita kan tentang gambar ni cuma nak mengingatkan kembali time bila aku jatuh cinta bersama kamera?aku mengenal kamera ketika bekerja di unit perancang ekonomi putrajaya 2005 hingga 2009,ade sorang sahabat aku tu namanya ikmal hijjaz selalu mengusung nikon d 40 setiap hari tak kira lah pagi petang siang atau malam.aku tanya die buat ape ngan kamera ni die kata dah bidang kerja die dalam unit it dan minat.pada 2011 aku pun berkahwin  lepas bersanding aku pergi la lepak hisap rokok sebelah photographer yang bernama Azha Ramly yang berasal dari kuantan.aku tanya die bro best ke main kamera?die kata ok jugak
Aku pun pegang 2 lah kamera tu,nikon d90 masa tu die pakai.eh macam style aku kata.seminggu lepas tu aku terus beli kamera pertama aku masa tu nikon d 3000 huhuhu syok nya ya amat.entah ape 2 aku amek gambar entah masa tu.kata nak style kan.selang beberapa bulan lepas tu  azhar ramly jugaklah yang mengenalkan aku dengan doc Ali Shamsul Bahar yang juga pengerusi nikon pahang.dan doc ali jugalah yang banyak juga membantu aku belajar dan memberi ilmu yang tak letih 2.kemudian aku mengambil keputusan untuk belajar dan menambah kan ilmu aku di kuala lumpur setahun selepas.itu dengan memasuki kelas hdr Vedd Edd.setelah 4 tahun menetap di pahang aku pun kembali ke tempat asal puchong jaya dan macam 2 orang photography yang aku jumpa.sampai lah suatu hari aku bertemu dengan eyzham shafiq.die jugaklah yang banyak memperbetulkan processing aku smpai sekarang.aku berulang alik ke sg bulah hampir 2 tahun semata mata  untuk belajar ilmu luminosity masking yang telah diturunkan oleh beboy photography dari perancis.dan sekarang ini aku telah mengenali tuan azharul shah yang banyak juga membimbing aku di sini. di samping itu abang shamsi mohd jugaklah rakan dan guru yang banyak memberikan nasihat serta panduan di dalam contest photography sehingga sekarang.
Sebenarnya aku tak pernah melupakan guru 2 terdahulu aku.cuma aku relakan hati untuk mencari ilmu di mana sahaja.
Terima kasih guru guru yang pernah membimbing aku.bukan aku lupa cuma mencari jalan untuk terus hidup dan mencari ilmu untuk bekalan di masa hadapan yang serta mengenal dan membentuk diri di dalam dunia photography.
Kamera canon 7d.

Email amirkattni@gmail.com

Comments

Popular posts from this blog

Air terjun takah tinggi Taman Negara endau Rompin selai johor

Event at Boraombak Marina Putrajaya

Sunrise putrajaya